Juuri kun olin päättänyt, että tähän blogiin pitäisi saada sisältöä kerran viikossa, käykin niin, että saan postia. Minustahan tuli vähän puolivahingossa levyarvostelija Kaaoszineen. Jännittävää. Mikäpä sen hienompaa kuin yhdistää kaksi nautinnollisinta mahdollista harrastustaan. Tykkään kirjoittaa ja tykkään musiikista. Ja nyt voin kirjoittaa musiikista. Tosiaan, päätin parisen viikkoa sitten, että päivittäisin tänne jotain kerran viikossa, vaikka vain kuulumisia. Ja sitten käy niin, että postissa kolahti seitsemän levyn verran arvosteltavaa. Ja taisin vähän niinkuin eksyä niihin.

 

Olen itseasiassa pyydellyt aika paljon arvosteluun itselleni aivan tuntemattomien bändien levyjä, koska minusta tuo on hieno tapa tutustua artisteihin. Varsinkin kun tykkään myös tehdä taustatyötä noita arvioita kirjoittaessani. Tästä on tavallaan kiittäminen myös muuatta ystävääni, joka mainitsi minulle jo ennen kuin olin tuota arvostelutyötä, että "Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin arvostelija, joka ei tiedä mistä puhuu". Erinomainen ohje. Ja itseasiassa näinkin tiedonjanoiselle yksilölle ehkä elinehto, helpottaa huomattavasti kirjoittamistakin, kun ottaa vähän selvää ensin. Ja toisinaan, kun saatekirjeitä ei likimainkaan aina ole tarjolla, on vähän pakkokin harrastaa salapoliisin töitä. Mutta toistaiseksi en ole kovinkaan suurta ongelmaa asian kanssa havainnut. Tietojen etsiminen ja yhdistäminen palapelinä musiikin ja omien tuntemusten kanssa yhdeksi tekstiksi on itseasiassa melko miellyttävää.

 

Eksyin siitäkin huolimatta, että postissa oli aivan paria päivää aikaisemmin saapunut minun syntymäpäivälahjani minulle. L'Âme Immortellen uusi Momente-albumi, fanipainoksena, joita tehtiin 2000, tuo oma kappaleeni on numero 438. Käsin numeroitu, ja sisäpuolelta löytyi vielä nimikirjoitukset.  Ei varmaan ihan kaikilla tässä maassa ole. Tuohon levyyn olen palaillut toistuvasti, kun pidän taukoja noista arvosteltavista. Saatan palata tähän asiaan myöhemmin uudemman kerran. 

Lopuksi vielä ehkäpä maailman hienoimpiin kuuluva biisi. Tunnelmoivaa maalailua ja kaihoisaa kaipausta. Poistun tästä takavasemmalle pyyhkimään silmäkulmiani. Joka kertahan tällä vain on samanlainen vaikutus. 

www.youtube.com/watch